Тест по КОЛЯНО-МОТОВИЛКОВ МЕХАНИЗЪМ НА ДВГ
ГРУПА ВЪПРОСИ ПО КОЛЯНО-МОТОВИЛКОВ МЕХАНИЗЪМ
НА ДВГ
1. Към подвижните части на КММ спадат: а/всмукателни, изпускателни
клапани и
кобилици б/бутало, бутални
пръстени, мотовилка, колянов вал, маховик в/цилиндър, блок и картер 2. Към неподвижните части на КММ спадат: а/ всмукателни,
изпускателни клапани и кобилици б/
бутало, бутални пръстени, мотовилка, колянов вал, маховик в/ цилиндър, цилиндрова глава,
блок и картер 3. Колко оборота прави коляновия вал за един работен цикъл на 4 тактовия ДВГ
: а/ четири б/ два в/ един 4. За един
работен цикъл на 2 тактовия ДВГ коляновия вал прави а/ четири оборота б/ два оборота в/ един оборот 5. Предназначението на коляно-мотовилковия механизъм е: а/ да отваря и
затваря клапаните б/ да
преобразува възвратно-праволинейното
движение на буталото във въртеливо
движение на коляновия вал в/ да предава въртеливото
движение от коляновия вал на предавателната кутия 6. Предназначението на коляно-мотовилковия механизъм е: а/ да отваря и
затваря клапаните б/да преобразува
енергията от горящите газове във въртеливо движение на коляновия вал в/да предава въртеливото движение от
коляновия вал на предавателната кутия 7. За какво
служи маховикът на двигателя? а/ за зацепване
на стартера б/ за по-голяма
равномерност на въртене на коляновия вал в/ за монтиране
на съединителя 8. Маховикът е
предназначен да осигури : а/
задвижване на предавателната кутия б/
равномерно въртене на коляновия вал и да облекчи първоначалното пускане на
двигателя с вътрешно горене в/
запалване на двигателя с вътрешно горене 9. При кой ДВГ маховикът е с по голяма
маса ? а) При малък брои цилиндри. б) При голям брой цилиндри. в) Няма значение. 10. Масата на маховика е в следната
зависимост: а/ при увеличаване броя на
цилиндрите на двигателя, масата на маховика се увеличава; б/ при увеличаване броя на
цилиндрите на двигателя, масата на маховика се намалява; в/ при намаляване броя на
цилиндрите на двигателя, масата на маховика се намалява. 11.Мотовилката е предназначена: а)да свърже буталните пръстени с буталото;б)да свърже буталото с буталния болт;в)да свърже буталото с коляновия вал.12. Какво движение извършва мотовилковата
група в КММ? а/
Възвратно-постъпателно; б/
Въртеливо; в/
Плоскопаралелно. 13. Мотовилката се изработва от: а/ легиран чугун; б/ легирана стомана; в/ алуминиеви сплави. 14.
Капачката на долната глава на мотовилката е. а/ обработена отделно, но със
съвпаднали белези б/ обработена заедно с
мотовилката в/ щампована и
гладко стругувана, така че може да се
обръща 15. Капачката на долната глава на мотовилката: а) е взаимозаменяема б) без значение как се поставя в) не бива да се поставя на друга
мотовилка 16. Каква е скоростта на буталото в ГМТ и
ДМТ? а/
Максимална; б/
Минимална; в/ 0 m/s. 17. При монтаж буталата се подбират по: а) размер б) форма в) размер и маса18. Ходът на буталото е равен на:а) дължината на мотовилкатаб) два пъти дължината на рамото на мотовилковата шийкав) височината на буталото19. Диаметърът на буталото в
горната част е:а)по-голяма от останалата част; б)по-малка от останалата част;в) еднаква с останалата част.20. За да се осигури нормална работа при
загряване, уплътняващата част на буталото се изработва с: а/ конична форма с по-голям
диаметър в горния край; б/ конична форма с по-малък
диаметър в горния край; в/ цилиндрична форма. 21. Защо
буталото на дизеловия двигател се уплътнява по-трудно към цилиндъра? а) защото дизеловото гориво има
по-малка плътност от бензина б) защото дизеловото гориво има
по-голяма плътност от бензина в) защото има по-високо налягане
на отработилите газове 22. Общите
тенденции за буталата на съвременните високофорсирани двигатели на леките
автомобили са: а) увеличаване височината на
буталните пръстени б) специални покрития и
намаляване височината на направляващата част на буталото в) специални покрития и
увеличаване височината на направляващата част на буталото 23. Буталните пръстени маркирани със
знака "ТОР” се монтират в каналите на буталото: а) със
знака "ТОР” към челото на буталото б) със
знака "ТОР” към полата на буталото в) без значение 24. Ключовете на буталните пръстени при
монтаж се разполагат: а) вертикално един под друг б) на еднакви ъгли помежду си в) откъм ушите на буталото 25. Монтажната хлабина в ключа на буталния
пръстен е: а) 0,03 - 0,04 mm б) 0,3 - 0,4 mm в) 3 - 4 mm 26.Кой елемент свързва буталото и
мотовилката?а) бутален пръстен б) бутален болтв) ограничителни зегерки27. Как се нарича бутален болт подвижен и
в буталото и в мотовилката ? а) Двойноподвижен б) Пълноподвижен в) Плаващ 28. Плаващ бутален болт се монтира в
буталото и мотовилката: а) след загряване на буталото б) след загряване на мотовилката в) без загряване, свободно 29. При монтаж на бутален болт, неподвижен в
мотовилката и свободно въртящ се в ушите на буталото: а) се загрява буталото б) се загрява мотовилката в) се охлажда буталния болт 30.От какъв материал се
изработват блок-картерите на двигателите: а) дребнозърнест чугун; б)стомана; в) чугун и алуминиеви сплави. 31.От какво зависи
конструкцията на цилиндровата глава? а)от формата на горивната камера; б)броя и разположението на клапаните;
в)формата на цилиндровата глава, броя и разположението на клапаните,
охлаждането.
32. За болтовете на цилиндровата глава работещи на границата на провлачване
е регламентиран:
а) максималният момент на
затягане
б) ъгъла на дозатягане след
затягане с определен момент
в) минималният момент на затягане
33. Нанесете на схемата буквените означения на посочените понятия:
а) ход на буталото - S;
б) обем на сгъстяване - Vs;
в) ходов обем - Vh;
г) пълен обем - Va .
34. Междуремонтният период на двигателя се
определя от дълготрайността на :
а/ буталния болт;
б/ буталото;
в/ буталните пръстени.
35. Къде се прилага хонинговането в
двигателя с вътрешно горене?
а) при обработка на цилиндровата
глава
б) при обработка на цилиндрите
в) при обработка на буталата
36. С коя позиция на показаната фигура на колянов вал е означена мотовилната шийка?
а) 4;
б) 8;
в) 7 .
|