ГРУПА ВЪПРОСИ ПО КОЛЯНО-МОТОВИЛКОВ МЕХАНИЗЪМ
НА ДВГ
1. Към подвижните части на КММ спадат:
а/всмукателни, изпускателни
клапани и
кобилици
б/бутало, бутални
пръстени, мотовилка, колянов вал, маховик
в/цилиндър, блок и картер
2. Към неподвижните части на КММ спадат:
а/ всмукателни,
изпускателни клапани и кобилици
б/
бутало, бутални пръстени, мотовилка, колянов вал, маховик
в/ цилиндър, цилиндрова глава,
блок и картер
3. Колко оборота прави коляновия вал за един работен цикъл на 4 тактовия ДВГ
:
а/ четири
б/ два
в/ един
4. За един
работен цикъл на 2 тактовия ДВГ коляновия вал прави
а/ четири оборота
б/ два оборота
в/ един оборот
5. Предназначението на коляно-мотовилковия механизъм е:
а/ да отваря и
затваря клапаните
б/ да
преобразува възвратно-праволинейното
движение на буталото във въртеливо
движение на коляновия вал
в/ да предава въртеливото
движение от коляновия вал на предавателната кутия
6. Предназначението на коляно-мотовилковия механизъм е:
а/ да отваря и
затваря клапаните
б/да преобразува
енергията от горящите газове във въртеливо движение на коляновия вал
в/да предава въртеливото движение от
коляновия вал на предавателната кутия
7. За какво
служи маховикът на двигателя?
а/ за зацепване
на стартера
б/ за по-голяма
равномерност на въртене на коляновия вал
в/ за монтиране
на съединителя
8. Маховикът е
предназначен да осигури :
а/
задвижване на предавателната кутия
б/
равномерно въртене на коляновия вал и да облекчи първоначалното пускане на
двигателя с вътрешно горене
в/
запалване на двигателя с вътрешно горене
9. При кой ДВГ маховикът е с по голяма
маса ?
а) При малък брои цилиндри.
б) При голям брой цилиндри.
в) Няма значение.
10. Масата на маховика е в следната
зависимост:
а/ при увеличаване броя на
цилиндрите на двигателя, масата на маховика се увеличава;
б/ при увеличаване броя на
цилиндрите на двигателя, масата на маховика се намалява;
в/ при намаляване броя на
цилиндрите на двигателя, масата на маховика се намалява.
11.Мотовилката е предназначена:
а)да свърже буталните пръстени с буталото;
б)да свърже буталото с буталния болт;
в)да свърже буталото с коляновия вал.
12. Какво движение извършва мотовилковата
група в КММ?
а/
Възвратно-постъпателно;
б/
Въртеливо;
в/
Плоскопаралелно.
13. Мотовилката се изработва от:
а/ легиран чугун;
б/ легирана стомана;
в/ алуминиеви сплави.
14.
Капачката на долната глава на мотовилката е.
а/ обработена отделно, но със
съвпаднали белези
б/ обработена заедно с
мотовилката
в/ щампована и
гладко стругувана, така че може да се
обръща
15. Капачката на долната глава на мотовилката:
а) е взаимозаменяема
б) без значение как се поставя
в) не бива да се поставя на друга
мотовилка
16. Каква е скоростта на буталото в ГМТ и
ДМТ?
а/
Максимална;
б/
Минимална;
в/ 0 m/s.
17. При монтаж буталата се подбират по:
а) размер
б) форма
в) размер и маса
18. Ходът на буталото е равен на:
а) дължината на мотовилката
б) два пъти дължината на рамото на мотовилковата шийка
в) височината на буталото
19. Диаметърът на буталото в
горната част е:
а)по-голяма от останалата част;
б)по-малка от останалата част;
в) еднаква с останалата част.
20. За да се осигури нормална работа при
загряване, уплътняващата част на буталото се изработва с:
а/ конична форма с по-голям
диаметър в горния край;
б/ конична форма с по-малък
диаметър в горния край;
в/ цилиндрична форма.
21. Защо
буталото на дизеловия двигател се уплътнява по-трудно към цилиндъра?
а) защото дизеловото гориво има
по-малка плътност от бензина
б) защото дизеловото гориво има
по-голяма плътност от бензина
в) защото има по-високо налягане
на отработилите газове
22. Общите
тенденции за буталата на съвременните високофорсирани двигатели на леките
автомобили са:
а) увеличаване височината на
буталните пръстени
б) специални покрития и
намаляване височината на направляващата част на буталото
в) специални покрития и
увеличаване височината на направляващата част на буталото
23. Буталните пръстени маркирани със
знака "ТОР” се монтират в каналите на буталото:
а) със
знака "ТОР” към челото на буталото
б) със
знака "ТОР” към полата на буталото
в) без значение
24. Ключовете на буталните пръстени при
монтаж се разполагат:
а) вертикално един под друг
б) на еднакви ъгли помежду си
в) откъм ушите на буталото
25. Монтажната хлабина в ключа на буталния
пръстен е:
а) 0,03 -
б) 0,3 -
в) 3 - 4 mm
26.Кой елемент свързва буталото и
мотовилката?
а) бутален пръстен
б) бутален болт
в) ограничителни зегерки
27. Как се нарича бутален болт подвижен и
в буталото и в мотовилката ?
а) Двойноподвижен
б) Пълноподвижен
в) Плаващ
28. Плаващ бутален болт се монтира в
буталото и мотовилката:
а) след загряване на буталото
б) след загряване на мотовилката
в) без загряване, свободно
29. При монтаж на бутален болт, неподвижен в
мотовилката и свободно въртящ се в ушите на буталото:
а) се загрява буталото
б) се загрява мотовилката
в) се охлажда буталния болт
30.От какъв материал се
изработват блок-картерите на двигателите:
а) дребнозърнест чугун;
б)стомана;
в) чугун и алуминиеви сплави.
31.От какво зависи
конструкцията на цилиндровата глава?
а)от формата на горивната камера;
б)броя и разположението на клапаните;
в)формата на цилиндровата глава, броя и разположението на клапаните,
охлаждането.
32. За болтовете на цилиндровата глава работещи на границата на провлачване
е регламентиран:
а) максималният момент на
затягане
б) ъгъла на дозатягане след
затягане с определен момент
в) минималният момент на затягане
33. Нанесете на схемата буквените означения на посочените понятия:
а) ход на буталото - S;
б) обем на сгъстяване - Vs;
в) ходов обем - Vh;
г) пълен обем - Va .
34. Междуремонтният период на двигателя се
определя от дълготрайността на :
а/ буталния болт;
б/ буталото;
в/ буталните пръстени.
35. Къде се прилага хонинговането в
двигателя с вътрешно горене?
а) при обработка на цилиндровата
глава
б) при обработка на цилиндрите
в) при обработка на буталата
36. С коя позиция на показаната фигура на колянов вал е означена мотовилната шийка?
а) 4;
б) 8;
в) 7 .