Тест по ЕКСПЛОАТАЦИЯ И ДИАГНОСТИКА на АТТ
ГРУПА ВЪПРОСИ ПО ЕКСПЛОАТАЦИЯ И ДИАГНОСТИКА на АТТ
1.Каква неизправност има в ДВГ, ако от изпускателните тръби
излиза синкав дим:
а/
попада масло в горивната камера
б/
попада охлаждаща течност в цилиндъра
в/
има непълно изгаряне
2. Кои са основните
показатели за оценка на спирачните качества на автомобила?
а/ Максимална спирачна сила, максимално спирачно закъснение и минимален
спирачен път;
б/ Минимална спирачна сила, миниимално спирачно закъснение и
максимален спирачен път;
в/ Минимална спирачна сила, при максимална скорост на
движение.
3. Какво означава
понятието „стабилизация” на управляемите колела?
а/ Свойство да запазват зададена траектория на движение;
б/ Свойство да запазват положение, съответстващо на
праволинейно движение;
в/ Свойство да променят траекторията на движение при
неравности.
4. Какво означава
диагностика на автомобила?
а/ Установяване на техническотом състояние и локализиране на
неизправностите;
б/ Ремонт на неизправностите и техническо обслужване;
в/ Операции по рамонт и провеждане на изпитания.
5. Какъв е основния
резултат от измерването при контрол на техническото състояние?
а/ Качествено определяне на измерваните величини;
б/ Количествено определяне на измерваните величини;
в/ Сравняване стойностите от измерването с различни
измервателни уреди.
6. Какъв вид
трансмисионни масла се използват за хипоидни зъбни предавки?
а/ Минерални масла без добавки;
б/ Минерални масла с противопенни добавки;
в/ Минерални масла съдържащи противоизносващи и
противозадиращи „ЕР” добавки.
7. Кои са основните
параметри за контрол на отработените газове?
а/ Въглероден окис, вода, азотни окиси и сяра;
б/ Въглероден окис, въглероден диоксид, въглеводороди и
кислород;
в/ Въглероден диоксид, сяра, водород и вода
8. Кои са причините за
измерено по- високо налягане в цилиндрите на двигателя?
а/ Монтиране на уплътнения с по- голяма дебелина между цилиндрова глава и
цилиндров блок;
б/ Неизправна система за вентилация на картера;
в/ Наличие на масло или охладителна течност в цилиндрите.
9. Кой показател отчита
степента на зареденост на акумулаторната батерия?
а/ Вискозитет на електролита;
б/ температура на електролита;
в/ Плътност на електролита.
10. От какво зависи
големината на зарядния ток на акумулаторната батерия?
а/ От капацитета на акумулаторната батерия;
б/ От максималния ток при пускане на ДВГ;
в/ От напрежението на акумулаторната батерия.
11. Кои елементи
осигуряват пасивната безопасност на автомобила?
а/ ABS и усилвател в кормилна система;
б/ Предпазни колани и въздушни възглавници;
в/ Ксенонови лампи и фарове за мъгла.
12. От какво зависи
проходимостта на автомобила?
а/ Сцепно тегло и просвет (клиренс);
б/ Максимална скорост и ускорение на автомобила;
в/ Използване на системи ABS и ESP.
13. Какво означава
понятието „неизправност” на автомобила?
а/ Изменение на параметър, при който автомобилът не работи;
б/ Изменение на параметър, при който автомобилът работи;
в/ Изменение на параметър до гранична стойност и получаване
на отказ.
14. От какво зависи
страничната устойчивост на автомобила?
а/ Балансиране на автомобилните колела;
б/ Центробежна сила и маса на автомобила;
в/ Високо разположение на центъра на тежестта.
15. Кои фактори влияят
за намаляване устойчивостта на автомобила при движение в завой?
а/ Ниско разположен център на тежеста и намалена скорост на автомобила;
б/ Увеличена скорост на автомобила и малък радиус на завоя;
в/ Ниско разположение на центъра на тежестта и голям радиус
на завоя.
16. Какво е означението
на вискозитета за всесезонно моторно
масло по стандарт на SAE?
а/ 10W/40;
б/ SG/CD;
в/ DOT – 4.
17. Какво е означението
на експлоатационното ниво за моторно масло само за бензинови ДВГ по стандарт на API?
а/ CD
б/ SG/CD;
в/ SJ.
18. Коя от изброените системи не се отнася до пасивната
безопасност?
а) въздушни
завеси и сгъваемите педали
б) подсилен покрив и странични колони
в) система за подпомагане на
спирачното усилие
19. Коя от изброените системи не се отнася до активната безопасност на автомобила?
а/ ABS и усилвател в кормилна система;
б/ система за управление на динамичната устойчивост (VSC)
в/ травмобезопасно кормилно управление
|