Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ:
BG161PO001/1.1-02/2008 ”Подкрепа за осигуряване на подходяща и ефективна държавна образователна инфраструктура, допринасяща за развитието на устойчиви градски ареали”
Конкретен бенефициент: Министерство на ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА
Бюджетна линия: BG161PO001/1.1-02/2008
Наименование на проекта: Професионална гимназия по транспорт „Проф. Цветан Лазаров” – град Плевен
Имена на ръководителя на проекта: инж. Наско Найденов,
заеманата длъжност в организацията - Директор на Професионална гимназия по транспорт „Проф. Цветан Лазаров” – град Плевен,
адрес за кореспонденция: 5800 град Плевен, ж.к. „Сторгозия № 100,
тел. 064/680806, 064/680 564, e-mail: pgt_pleven@abv.bg
Проекта "Професионална гимназия по транспорт „Проф. Цветан Лазаров” – град Плевен» е първия успешно реализиран проект по ОПРР 2007-2013, финансиран от Министерство на образованието и науката с издаден Акт Образец 16 от Държавна приемателна комисия и Разрешение за ползване от 29.07.2013 год. На ДНСК (Дирекция за национален строителен контрол).
Сумата за изпълнение на строително – ремонтните дейности е: 839 737,00 лева
Цели на проекта: Проектът е насочен към предоставяне на качествени услуги в професионалното образование, чрез превръщането на училищата в привлекателни центрове за обучение и двигател за повишаване конкурентоспособността на регионите.
Настоящият проект напълно съответства на стратегическата цел на Оперативната програма „Регионално развитие”, а именно – подобряване качеството на живот и работна среда с по-добър достъп до основните услуги и нови възможности за повишена регионална конкурентоспособност и устойчиво развитие.
Проектът ще допринесе за постигане и някои специфичните цели на ОП ” „Регионално развитие”- изграждане на устойчиви и динамични градски центрове, като по този начин се увеличат възможностите за просперитет и развитие.
Проекта ще се фокусира върху постигане на целите на Приоритетно направление 1 от Оперативна Програма „Регионално развитие” - Устойчиво и интегрирано градско развитие, Операция „Социална инфраструктура”, да осигури подходяща и рентабилна образователна , социална, здравна и културна инфраструктура, съвместима с бъдещите изисквания на населението в градските центрове и техните прилежащи територии, като подобри, обнови и модернизира държавната образователна инфраструктура в градските ареали и осигури социално включване и равен достъп на групите в неравностойно положение , включително ромите .
Приоритетна ос 1 попада в обхвата на действие на ЕФРР, посочени в чл. 3.2 (б) от Регламент (ЕО) 1080/2006 на ЕС.
Изпълнител е фирма "МОНОЛИТ" ООД – град Плевен
Строителен надзор: "Инфрам" ЕООД – град София
Финансов одит - Грант Торнтон ООД -
Проектант: „М2 Инвест” ООД – град Плевен
Възложител на строежа: Професионална гимназия по транспорт „Проф. Цветан Лазаров” – град Плевен
http://umispublic.minfin.bg/srchProjectInfo.aspx?id=42499
Идентификация |
|
Номер на проект от ИСУН: |
BG161PO001-1.1.02-0011-C0001 |
Номер на проект: |
BG161PO001/1.1-02/2008/001-4-01 |
Наименование: |
ПГ по транспорт "Проф. Цветан Лазаров" – Плевен |
Бенефициент: |
|
Източник на финансиране: |
|
Дата на решение на договарящия орган: |
01.11.2010 |
Начална дата: |
30.11.2010 |
Дата на приключване: |
30.08.2013 |
Статус: |
Регистриран |
Място на изпълнение: |
БЪЛГАРИЯ |
Описание |
|
Описание на проекта: |
Проектът е насочен към предоставяне на качествени услуги в професионалното образование, чрез превръщането на училищата в привлекателни центрове за обучение и двигател за повишаване конкурентоспособността на регионите. |
Дейности: |
Дейност
1: Сформиране на екип за изпълнение на проекта. Разработване и внедряване на
сиситема за управление на проекта. |
Финансова информация |
|
Одобрен бюджет: |
1 440 236 BGN |
Общ бюджет: |
1 440 236 BGN |
БФП: |
1 440 236 BGN |
Общо изплатени средства: |
839 737 BGN |
Индикатори |
|||||||
|
|||||||
|
Резултат на ниво институция:
- Внедрени мерки за енергийна ефективност
- Топлоизолация стени на училищен корпус
- Подмяна дограма
- Отоплителна система със слънчеви колектори в общежитието.
- Елементи на достъпна среда – изграждане на рампа за достъп на лица с увреждания, която отговаря на съвременните европейски изисквания за достъпна среда в урбанизираните територии и е принос към хоризонталата политика на ЕС за социално включване.
- Ремонтни дейности на всички сгради – учебен корпус, общежитие, физкултурен салон, ученически стол, учебни работилници:
- Хидроизолация на покрив
- Ремонт външни мазилки
- Ремонт вътрешни стени, настилка ( фаянс, теракот, паркет), врати
- Ремонт санитарни възли
- Ремонт осветителна система и елинсталация
- Водопровод и канализация
- Ремонт отоплителна инсталация
- Изградена вентилационна система.
Вложените материали отговарят на изискванията на БДС и европейските стандарти.
- Извършено Енергийно обследване и Конструктивно обследване.
Строително ремонтните дейности по проекта са изцяло в съответствие с Директива 2009/91/ЕС за мерките за енергийна ефективност. Вложените материали ще съответстват на стандартите и критериите на ЕС и ще позволят икономия на енергия и по-голям брой ученици, обучавани, възпитавани и обгрижвани в ергономични условия и приветлива и устойчива градска среда. Всички ремонтни дейности са съобразени и с добрите практики в Република България и други страни, членки на ЕС.
Резултат на ниво целеви групи:
1. Чрез извършването на ремонтни дейности значително се подобри качеството на околната среда . Подновените, светли, комфортни и приветливи учебни и жилищни помещения способстват за повишаване качеството на образование, подобряване на настроението на всички участници в образователния процес, подобрен микроклимат, повишаване на екологичната култура на подрастващите, желанието и мотивацията за посещаване на учебните и извънучилищни занимания и намаляване на агресията сред подрастващите чрез насочване към спорт и отдих.
От съществено значение е и осигурената безопасност на учениците както в класните стаи, така и в училищния двор и прилежащите терени и възпитаване на социална и гражданска активност чрез достъп до привлекателна и ергономична градска среда; пренасочване на агресията към съзнателно и мотивирано физическо натоварване и отдих; изграждане на отношение, умения и нагласи сред подрастващите към съхраняване и опазване на околната среда. Ползата от проекта за целевата група ще продължава да съществува и след края на финансирането.
2. Чрез енергоспестяващите мероприятия се намаляват разходите за енергия и поддръжка, което от своя страна ще доведе до възможност за използване на икономисаните средства за повишаване качеството на образователният процес, чрез инвестиране в нови средства за практическо обучение, физическа култура и спорт, подкрепа на извънкласни инициативи и дейности. Това от своя страна способства изграждането на възпитаниците на училището като личности, конкурентоспособни, мотивирани, с изградена ценностна система.
3. Подобрена образователна инфраструктура ще създава предпоставки за устойчиво развитие – от една страна за целевите групи, за оптималното им включване и повишаване на техния социално-икономически статус , и от друга – просперитет и икономическата стабилност на училището.
Екипът по изпълнение на проекта е от служители на ПГ по транспорт, което е гарант за грижа за запазване и съхраняване на ефектите от проекта и след приключването му, т.е. създадената структура като човешки ресурси и организация е устойчива. Създадената вече методология и придобитият опит при организацията и провеждането на дейностите по проекта ще допринесат за намаляване на абсолютната стойност на разходите, а екипът които е натоварен с управлението на проекта има готовност да продължи да работи по него и след приключване на проекта.